Garmin Etrex vista

Zdravím - jsem pořád ještě začátečník s 60krabičkama. Doteď jsem je hledal podle souřadnic na netu, pak jsem si vyfotil pozici do mobilu a do mapy zaznamenal pozici. Teď mám možnost pořídit od kamaráda Garmin Etrex Vista, který ale neměl už asi 2 roky zaplý. Po zapůjčení normálně naskočil, našel družice (vždy přesnost asi 6 metrů) ale při zaměření 2 kešek, o kterých jsem věděl kde jsou, mě poslal asi o 120m(v obou případech) bokem. Myslíte si, že je možné aby se tak moc sekl? Dále mě napadá při zadání souřadnic se má zadat i nadmořská výška, ale tu většinou nikdy nevím, tak jestli to má taky vliv … Díky za vaše nápady nebo zkušenosti, doufal sem, že mi gps pomůže hledat kešky převážně v lese, kde mi je příprava přes net celkem k ničemu …

Ahoj. Chyba 120m určitě normální není. Jako nejpravděpodobnější příčinu bych viděl špatné nastavení elipsoidu (map datum), musí tam být WGS84.

Nadmořská výška je taky důležitá.. doporučuju kalibraci…

No, nevím přesně co jsi chtěl říct. Kalibrace barometrického výškoměru je důležitá pro správné určení nadmořské výšky, to bezesporu ano.
Ale nesprávně vyplněná nadmořská výška zadávaného waypointu má v tomto případě minimální vliv na chybu v horizontální rovině (skoro bych řekl, že velice pravděpodobně vůbec žádný, protože to vzdálenost počítá, co vím, pouze horizontálně) a v žádném případě neudělá 120m.

Občas je navigace nepřesná při slabých baterkách, výška na přesnost navigace vliv nemá žádný! Případně pomůže vypnout a zapnout gps.

tohle se tu řešilo nkdy vloni tuším u legendů. Cyba byla myslím ve špatným elipsoidu. Ale už si napamatuju, jak to opravit. Zkus ještě zapnout tovární nastavení a nahrát mapy znova.

Nenene, to není nutné. Je to velice jednoduché nastavení někde v menu settings(nastavení). S mapou to nemá nic do činění už vůbec. Kdyžtak pohledej i tady na fŕech, několikrát jsem sem dával přesnou cestu k tomuhle nastavení.