Nemapová GPS

Ahoj. Jsem začátečník a uvažuju o koupi GPS. Předem hlásím, že jsem dva dny poctivě projížděla fórum a mám hlavu jako pátrací balon. :wink: Ale nakonec jsem dospěla k rozhodnutí koupit Garmin eTrex H. Vzhledem k tomu, že jsem zrovna na mateřský (takže peněz není nazbyt) a v klasických mapách se poměrně dobře vyznám, myslím, že Háčko bude nejspíš dostačující. Jen bych chtěla vědět, jestli mi pak při lovu stačí papírová mapa nebo budu potřebovat ještě kompas/buzolu? Jestli už je někde podobný dotaz, tak se omlouvám, ale v té záplavě info, jsem ho přehlídla. Díky za odpověď

Pokud nemá vestavěný kompas, tak šipka ukazuje správně jen za chůze. V tom případě se buzola určitě hodí. A nemusí to být nějaká Silva za 1500,- :slight_smile:

Předpokládám, že to bude napsané někde v technických parametrech GPSky. No, jenom doufám, že to zvládnu, s kompasem ani buzolou jsem nikdy nechodila.

Jde o to, že když se blížíš ke keši a jdeš terénem pomalu (skály, křoví) nebo se zastavíš, tak ti šipka bude lítat nesmyslně. Pak stačí azimut přenést do buzoly a víš, kterým směrem kešku hledat.
Koukal jsem na http://navigovat.mobilmania.cz/testynavigaci/Ar.asp?ARI=113663&CHID=2&EXPS=&EXPA=. Podle všeho kompas nemá, ale co mě zaráží, že na obrazovce se šipkou není vidět azimut k cíli. To by byl (pro mne) docela vážný nedostatek. Ale snad se ozve někdo, kdo ho používá.

Ahoj. Myslím, že eTrex H není špatná volba. Má i své mínusy, ale na geocaching úplně v pohodě a spousta lidí si ho pochvaluje. Hlavně má perfektní příjem, takže nebudeš mít problém ani v hustém lese.
Vestavěný kompas nemá, ale ani to vyloženě nevadí, spíš jde o pohodlí. Aby ti GPS ukazovala správný směr, musíš prostě udělat pár kroků. Buzola se hodí, ale jde to i bez ní. (Aspoň u mě v 95% případů zůstala v batohu.:))

Další možností je kouknout po něčem lepším z druhé ruky.

A je možnost vidět na některé obrazovce vzdálenost + azimut ?