oregon 450

prosím o radu jak stáhnout kešky do přístroje,dokážu je tam dát pouze manualně do tkzv.trasových bodu.Jsem začátečník a starší ročník,tak se nezlobte.Díky.

Jsi BM nebo PM? Pokud PM, stáhni si je tam přímo ze stránky, nebo se nauč PockrtQerry. Pokud jsi BM (tj. neplatíš si členství - jako začátečník je to pravděpodobné), tak je cesta složitější. Buď si je taky stáhni ze stránek, ale nebudeš tam mít listing, jen základní informace. Nebo si najdi Cachelist, geoget, nebo něco podobného. Pro začátečníka je to těžší, ale prokousat se tím dá. Když jsi se naučil pracovat s waypointy, tak tohle zvládneš taky.

Pokud používáš Mozillu Firefox, pak bych doporučil si stáhnou a nainstalovat GPX Downloader z těhle stránek https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/geocachingcom-gpx-downloader/versions/ a pak pomocí tohoto si můžeš stahovat komplet listingy z netu i s hinty.

Pro začátečníka bych doporučoval ten Cachelist. Pouze se nainstaluje jako rozšíření (doplněk) do Google Chrome a ovládání je velmi jednoduché - podle nápovědy se dá rychle naučit. Pokud nepotřebuješ stahovat velký množství kešek a nevadí ti, že je na mapě GC.com musíš každou odklikat, tak je to podle mě ideální nástroj pro začátek. Vytvoříš si soubor .gpx. který pouze nakopíruješ na pam. kartu navigace do adresáře GPX. Budeš tam mít vše potřebné a není potřeba ani listingy (což Cachelist ale taky umí).

Upřesnil bych předchozí … nebudeš muset listingy TISKNOUT, což…
Ale pozor na Oregona, když si tu samou keš v nějaké příští dávce stáhneš znovu (třeba aktualizovanou), tak uvidíš pořád tu první. Musíš to první GPX smazat (a pak třeba po čase nahrát znovu, pak bude aktuální to co bylo jako první nahráno). Pokud tedy Garmini toto chování neopravili při nějaké pozdější aktualizaci, mám FW rok staré, ještě jsem neaktualizoval.
Jinak Cachelist umožňuje i vše před nahráním/tiskem editovat, čili můžeš odmazat třeba anglickou část, přepsat souřadnice na vyluštěné, atd.