Vážení zkušení uživatelé. Po přečtení článku v HN mne začal velmi zajímat GEOCACHING. Jsem z JČ a moc keší zde není. Chystám se na šumavě nějakou pěknou založit. Nyní studuji literaturu k technologii GPS a chystám si pořídit mašinku GPS. Jelikož vlastním PDA, kloním se k variantě BT GPS nebo CF GPS. Může se někdo podělit o zkušenosti s užíváním PDA a GPS. Mimo jiné mne zajímá i výdrž baterií. PDA normálně vydrží kolem 8 hod práce. Tak mi není jasné, zda je schopné při komunikace s GPS zachytit několikahodinovou tůru. Předem děkuji za předání Vašich zkušeností nám začínajícím.
Mam zkusenost s BT Fortuna Clip-on. Ve spojeni s PDA je to velmi zajimave reseni pro autonavigaci (napr. s PocketKimem) a kesky se s tim taky daji hledat. Pro IPAQa jsem nenasel zadny SW, ktery by emuloval klasickou “sipku” z rucnych GPS pristroju, ale jde to i bez ni :)) Vydrz BT Fortuny byla vzdy nejmene 2x delsi nez vydrz kterehokoliv IPAQa. Odhad je minimalne 24 hod. Pokud se GPS pouziva jen pri priblizeni k cili a dohledavani, vydrzi tyden az tydny, zalezi na pouzivani… :)))
Ja PDA mam taky, ale na geocaching pouzivam GPS pristroj (vydrz baterii, odolnost). Na adrese iPAQ 1xx | Svět mobilně je rada diskuzi na toto tema. Tady je to spis o geocachingu jako takovem.
Provozuji Palm T3 a BT GPS EMTAC. Vzhledem k tom, že T3 na jedno nabití vydrží cca 3 hodiny, výdrž GPS myši je bezpředmětná - mimo to se dá rapidně zvýšit snížením četnosti komikace se satelity (z kontinuálního na 1x za 10s). Výhoda PDA je, že mohu mít sebou všechny informace o všech cache v CZ. Nevýhody: za světla nevidíš na display, v dešti to musíš chovat a pokud upadneš, tak to rozflákáš.
Z toho důvodu doporučuji outdoorovou GPS a PDA (v tvrdém pouzdře) mít sebou jen jako info o keších.
Můžu mít ještě dotaz, jak vlastně probíhá vlastní hledání. K PDA připojím GPS na display se mi ukazuje co, poloha na mapě nebo směr ke kešce nebo co. Jak vlastně v praxi probíhá hledání.